Alla inlägg den 16 april 2014

Av Alina - 16 april 2014 18:27

Fick inte WiFi förrän nu, så har inte kunat blogga:( Ska försöka att få med allt nu. Åkte från Sverige 13 april, mellanlandade i London och flög sedan vidare till Tokyo med Virgin Atlantics. Vi fick mat vart trettionde minut, jag drack väl minst 5 glas vatten där. Ca 12 timmar tog det från London till Tokyo. Sedan skulle vi stå i kö,  men som tur var fick vi slippa den kilometerlånga kön och fick gå till en annan, kortare kö. Kom ut, där stod jättemånga taxichaufförer och väntade på att sina kunder skulle komma ut. Killen som skulle hämta oss hette Leo. Det tog ung. 1 timme att komma fram till hotellet. Man skulle visst också ha på sig tofflor, så skor fick vi inte ha inomhus. Har ett litet rum på andra våningen. Somnade typ så fort jag kom ner i den asmjuka sängen. När jag vaknade hängde jag med pappa på en promenad runt kvarteret. Fick för oss att åka till Akihabara, manga o anime-staden. Köpte en Kuroshitsuji/Black Butler (Om nån känner till den snälla säg!!) Artworks i en mangabutik. För 3000 yen. Åkte hem. Jag läste Cirkeln till typ 6 på morgonen (japansk tid) och somnade sedan. Pappa väckte mig runt 13 och sefan åkte vi til Akihabara igen. Gick på Maid Cafe, en dröm jag haft ända sen jag läst Kaichou wa Maid-sama! (Alla som känner till den räcker upp en hand). Åt en kanin-jordgubbsglass, pappa fick en choklad-björns-glass med oreo-öron. Drack Melon soda till. Sen tog vi bild med en av "The Maids". Fick även låna ett par öron var, svarta kattöron till mig och vita kaninöron till pappa. Hela ställetvar så sjukt Kawaii~~♡ Var nästan sybd att gå därifrån. Jag fick en liten anime-docka, från en anime. Hon sa vad den hette, men jag hörde inte vad hon sa, så dockan fick nsmnet ParaParaRan:D Åt på nåt sånt här typiskt japanskt ställe, jag åt Ramen, pappa åt... nåt annat. Köpte nog inget annat där, inte vad jag kan minnas i. a. f. Kom hem sent, jag läste Cirkeln till typ 4 på morgonen, för att sefan somna. Väcktes typ 13:30 av pappa, låg kvar till 16:?? medan pappa ropade om "frukost". Bestämde oss till sist att åka  till Shibuya. Kollade runt, rena paradiset för ett mode-freak, vilket jag inte är. Gick ändå in i klädaffärer, man vill ju klä sig i lite japanskt. Köpte en rödrutig hatt o två tröjor, en turkos sak med hål i ärmarna och en magtröja med texten MEOWW. Jag tror att vi ska till Shibuya igen imorron, ska köpa mer kläder då! Nu ska vi snart gå och lägga oss, klockan e halv tre på natten här! Skriver mer imorgon!

 

//RioRaccoon

Presentation

Halloy!
Tjej på 12år som älskar anime, japan och manga! Skriver när jag har lust. Yoroshiku

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards